2013-02-15
 04:05:20

Sömnad

Jag har fortsatt att sy. Det har blivit en hel del mössor, 3 scarfar, 2 bodys och 2 pyjamaser. Och en hel massa napphållare. Nu ska jag försöka hinna med att sy upp en hel del till min bebis som är beräknad om 5 veckor. Jag har en låååång lista med saker jag vill/ska sy till min lilla skatt.

Min älskling har varit helt underbar och han gör så mycket för oss. Jag är så glad att jag har honom eller att vi har honom.

Jag skulle åka och lämna in min 35 år gammal symaskin på service. Den fick jag av min storebror Joakim i julklapp när jag va 17 år. Men istället för att åka hem med en ny servad symaskin åkte jag hem med en helt ny symaskin som dessutom har allt i stort sett :)
Jag kan nog fortfarande inte riktigt ta in att den här underbara maskinen är min.
Detta är en maskin jag bara kunnat drömma om.
Och jag har, sen jag va i tonåren alltid velat ha en Overlock maskin,så i julas hittade jag en super fin och billig maskin på blocket och jag tog mig råd till att köpa den och bara det va en dröm som gick i uppfyllelse och nu har jag dom båda :)
Ja ni kanske kan förstå min lycka.

Vi bor dock i ett väldigt litet hus så utrymmet för min hobby är inte jätte stort och ju större min mage blev desto svårare att sitta och sy och rita,klippa ut mönster blev det. Jag har ju haft galet ont sen V.17 också :-/
Men då kommer min sambo hem efter jobbet och tar med mig till Ikea och köper mig ett stort skrivbord och en skön stol och en hel del annat + lite bebis saker såklart :-) bara för att göra mig en egen syhörna i det redan trånga utrymmet vi har. Och det blev riktigt bra och jag kan fortsätta sy :-) Han är en dröm!!

Jag är en lyckligt lottad tös jag :-)
Vi är nu i V.35 i graviditeten och jag är riktigt orolig,nervös,stressad och livrädd inför förlossningen. Jag är rädd för smärtan men mest att det ska bli så kaotiskt som det blev med Thea. Jag vill bara ha en "vanlig,normal" förlossning.
Jag är stressad för att detr så mycket som ska köpas hem till bebis och som jag vill sy och göra till bebis.
Inte nog med dom här känslorna så har jag väldigt ont fortfarande och nu har jag börjat få lite sammandragningar me. Jag får inte sova något alls på nätterna utan någon timme på morgonen bara. Det beror på att jag har så ont och för att jag slutat äta antidepressiva mediciner och då ökar oro,stress i min kropp. Jag får väldigt svårt att slappna av. Jag är väldigt trött och slut i både kropp och psyke och vissa dagar är värre en andra. Jag är väldigt rädd och orolig över att jag ska få en förlossningsdeprition. Jag har försökt få hjälp överallt men det finns tydligen ingen hjälp att få :-(
Jag ska tydligen bara stå ut och hoppas på det bästa.
Jag tänker inte ge mig fören någon lyssnar men det är inte lätt när jag knappt orkar med vardagen.
Mina dagar blir inte som dom ska eller brukar vara och bara det gör mig nedstämd. Tack och lov har jag min underbara sambo som verkligen håller mig under armarna och hjälper mig både praktiskt och känslomässigt. Han är en klippa. Jag förstår inte hur han orkar efter som att mitt hormon humör inte är det roligaste att handskas med just nu. Men han tar det så sjukt bra. Det måste vara kärlek om nåt :-)

Så har det varit alla hjärtansdag och istället för att komma hem med blommor så kom min sambo hem med Internet! Det är den bästa present jag kunnat tänka mig på alla hjärtansdag. Och tack vare denna underbara present kan jag nu blogga utan problem och strul. Jag kan uppdatera oftare så slipper det bli en hel bok nästa uppdatering :-D

Nu får det vara nog för denna natt.
Bilder kommer givetvis nu när Fam.Flinta har fått internet hahaha, ett steg närmare Fam.Jetson.

Puss på er.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: