2013-05-05
 23:07:04

Längesen sist

Hej.
Nu va det bra längesen jag bloggade igen och jag får be om ursäkt för det.
Vi har ju fått vår lilla bebis nu och vi fick en helt underbar och perfekt liten tös den 24 Mars.
Hon har fått namnet Tilde.
Idag blev vår lilla tjej hela 6 veckor.
Thea är en super stolt storasyster och och är så duktig med henne och hjälper gärna till med allt.
Förlossningen gick super bra och jag är verkligen jätte nöjd med hur allt gick och hur jag blev bemött och omhändertagen på Näl.
Tänk att jag fick en så bra förlossning och att jag fick uppleva den förlossning och känslan som andra beskriver när dom berättar om sina förlossningar. 
Tilde vägde 3810g och va 51cm när hon kom till världen.
Jag är så obeskrivligt lycklig :)
 
I veckan som va så vaknade Thea på morgonen och kom in till mig förtvivlad över att hon hade ett kryp på magen.
Japp,där satt en fästing. Jag plockade bort den och så va det inte mer med det.
igår lördag så såg jag att det va svullet och rött och idag söndag så kom Thea in till mig och sa att hon inte kände sina ben. Jag blev orolig och började luska i fästingbett. Hon hade 38C i feber och bettet kliade. Jag misstänkte Borrelia och ringde sjukvårdsrådgivningen och fick en tid till läkaren. Pernilla som är min svägerska hjälpte mig att köra in henne. Japp, mycket riktigt så hade min Loppa fått Borrelia och får nu äta medicin i 10 dagar :( Jag säger bara tur att man har vaccinerat oss mot TBE!!
 
Nu hoppas jag att jag kan komma igång att sy snart igen. Jag hinner inte riktigt med allt jag vill om dagarna och orken är inte riktigt med heller då jag är väldigt trött imellan åt.
Jag har så mycket ideer och fina kläder jag vill sy till våra töser.
 
Nu ska jag sova innan det är dags att gå upp och ama liten igen.
God natt på er godingar.
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: