2009-05-27
 16:31:57

09.05.27.


 
Ozzy                                  Kajsa      


Dagen började med att jag gick upp 06:45 och gjorde mig redo för dagen.
Jag väkte Loppan och hon tog på sig sina kläder som hon lagt fram kvällen innan.
Sen fick vi åka bil till veterinären med Ozzy som skulle kastreras idag...han skulle vara där 08:00.
När vi lämnat av honom så åkte vi hem och gav Kajsa mat efter som att hon va tok hungrig, för att hon fick ju lov att sympati fasta med Ozzy.
Sen tog jag och Loppan cykeln upp till Blomstra.
 Vi ska vara där 09:00 men vi va en kvart tidiga.
Så åt vi frukost och efter frukosten är det alltid sångstund med alla barnen.
Efter det är det fri lek, Loppan ville gå ut...och gunga och leka i sandlådan så hon gjorde det med några andra...jag låg inne och pratade av mig lite.
Sen spelade jag och Loppan 2 olika spel...det va kul :-P
Sen va det fika, efter fikat är tiden på blomstra slut.
Det är så kul att gå där, jag trivs jätte bra.
Vi tog våran cykel och jag trampade med all min kraft...men det kändes som att vi stod stilla, det blåser helt sjukt här.
Jag lämnade Loppan hos sin farmor och jag åkte hem och rensade vinden....NU ÄR DET KLART!!! sååå sköööönnnnttt!!
Utan hjälp och helt ensam :-) Jag är väldigt rädd för vindar och källare.
Kl.15:30 hämtade jag hem min lilla Ozzy.
Nu ligger han på en mjuk dyna på golvet...jag är inte van vid att han är så lugn.
Hoppas han blir en stor mys kisse nu...istället för en liten terorist.
Loppan ville följa med sin farmor så då fick hon göra det.
Jag passar på att skriva här :-)
Nu ska jag rensa lite här nere och sen städa.

I morgon får jag hjälp med att köra allt skräp till tippen och leksaker och grejer som jag ger bort till Blomstra.
Det är så sjukt skönt att bli av med allt.
Nu ska bara Loppans pappa hämta sina saker, som är kvar på vinden också.
Jag ska försöka få i mig lite mat.




Ina

Härligt!

Du brukar säga att du vill vara lite mer som mig (inte för att jag vet varför) men hur känns det att ha tusen järn i elden och samtidigt leka Rent Hus IRL? =0D



Skönt att höra att du grejade vinden och att det är klart!

Har du fönster däruppe så tar jag utrymmet som ateljé hihi



PUBLICERAT: 2009-05-28, 10:52:08 | URL: http://inasdekor.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: