2009-11-08
 23:09:42

Orolig...

Föll i koma av vaccinet.



Kevin, 4 år, fick en spruta mot svininfluensan – slutade andas

I onsdags fick Kevin, 4, en spruta mot svininfluensan.

Två dagar senare föll han i koma och slutade andas.

– Jag var helt säker på att han var död, säger mamma Mia Brolin.


Fortsätt vaccinera era barn” Chefsläkaren Svante Baehrendtz: Effekterna av sjukdomen är många gånger värre än biverkningarna av vaccinet



 

fick kramper Kevin satt med sin pappa på ett kafé i fredags.
fick kramper Kevin satt med sin pappa på ett kafé i fredags. Plötsligt började han skaka och fick kramper. Han slutade andas och föll i koma. Kevins mamma Mia kom snabbt till platsen. ”Jag tog upp honom i mina armar och han var helt lealös”, säger hon. Två dagar tidigare hade Kevin tagit en spruta med influensavaccin.


Detta stod i Aftonbladet idag...jag vet inte vad jag ska göra??
Vågar man vaccinera loppan?
Hur ska man veta?
Allt man vill är ju det bästa för sitt barn.
Den sistsen man hamnar i är inte lätt allså.
Jag tror att vi tar chansen till att vaccinera oss ändå...men jag är f'n inte säker allså.
Jag är nog långt ifrån den ända förälden som känner så här...men det finns ju ingen som kan säga något säkert om varken det ena eller det andra.
Den här oron är inte lätt och inte kul alls :S

Vad säger ni?



Irene - mamma till 2

Hej gums...

När jag såg artikeln i tidningen igår så tänkte jag: ok, då kommer nog inte Michis att vaccinera Thea.. :-)

Men jag tycker nog att du ska vaccinera henne ändå, om man chansar o inte vaccinerar så finns risken att barnen blir jätte sjuka o kanske även dör..

Ta den..

Love u... Puss



PUBLICERAT: 2009-11-09, 08:33:58 | URL: http://ieen.blogg.se/
Ina

Som du vet så tog/tar jag chansen att prova vaccinet både på mig, "Handyman" och barnen. Tre av oss är redan vaccinerade sedan igår och jag har ont i armen, "Handyman" känner ingenting och Ängla har ont i sin "Knäskål" (Läs:Lår) =0)



Jag tar som sagt hellre risker för kramper än respirator!



PUBLICERAT: 2009-11-09, 11:24:18 | URL: http://inasdekor.blogg.se/
Denise

Tydligen innehåller vaccinet ägg. Så är man allergisk mot det så kan säkert såna här saker hända. Vet folk på jobbet som inte kan ta vaccinet pga att det innehåller ägg, då dom typ kan dö om dom tar det...



Jag ska nog själv ta sprutan på onsdag. Hoppas på det bästa jag med!



PUBLICERAT: 2009-11-09, 16:29:23 | URL: http://brandnewdenise.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: